L’abisme entre ètica i estètica.

Cada any, més de quaranta milions de mamífers són assassinats i espellats per fabricar els productes de pell de famoses marques. Els anuncis de moda, presenten els seus hits de bonic pelatge en ambients glamourosos i elegants, però la innegable realitat que hi ha darrere d’aquestes brillants i meravelloses fantasies és sang, dolor i mort d’animals apreciats i d’espècies amenaçades.

En les granges pelleteres, per fer un sol abric és necessiten, xinxilles, foques, visons, llúdrigues, guineus, martes, esquirols, llops i altres espècies silvestres que són criats en gàbies plenes de filferro i exposats a extremes temperatures.

Després d’una obstrucció a la natural vida d’aquestes espècies, són matats sota un gran ventall de mortíferes tècniques com l’atordiment per enverinament, electrocució amb elèctrodes al musell, o també, per exemple, es desnuca o es peta la columna vertebral de l’animal o directament es realitzen degollaments. I, els que no moren immediatament amb alguna d’aquestes sanguinàries tècniques virulentes, són escorxats en vida i en estat conscient. Aquests pobres animals, aterrats, és fereixen a sí, mossegant-se les seves extremitats per aconseguir escapar i ser lliures, o altres són assassinats pel seu veí depredador.

Per una altra banda,  per a la millora de la qualitat de la pell de l’animal, es droga al mamífer amb anabòlics per que, d’aquesta manera, vagi soltant pèl brut i només quedi el bo i bonic. Aquestes substàncies contaminen molt el medi ambient ja que s’utilitzen certs químics que generen rebuigs en grans quantitats com pols d’amoníac, sulfur d’hidrogen, nitrogen, etc. A això, cal sumar-li, el gran focus infecciós per la societat ja que les restes que no són benvingudes són llançades directament a les escombraries.

Després d’imaginar-te la tortura d’aquests animals, has de saber que la pelleteria és una elecció de moda en majúscules per marques d’alt nivell molt conegudes. Entre els dissenyadors de moda més coneguts, destaquen Adolfo Domínguez, Alexander McQueen, Alfred Sung, Anait Bian, Anotnio Fusco, Balenciaga, Bob Mackie, Bouyer, Chloé, Christian Lacroix, DEvota & Lomba, Dolce & Gabbana, Donatella Versace, Donna Karan, Gucci, Hermès, Jean Paul Gaultier, Jean-Louis Scherrer, Jesús del Pozo, luciano Soprani, Mark Jacobs, Max Mara, Óscar de la Renta, Rocco Barocco,  Roberto Verino,  Valentino, Víctor Alfaro, Yves Saint Laurent, entre altres. Desgraciadament, aquests immorals, indecents i escabrosos éssers, ignoren l’existència de grans i agraïdes tècniques que imiten aquestes precioses pells… Si la ignorància no queda cohibida tampoc ho fa la necessitat peremptòria i inajornable: com els usuaris o consumidors no els hi manca la informació ni, encara menys, estan en perill d’extinció, la resposta d’aquests cap a aquest fet s’escriu, clarament, amb la paraula menyspreu. Desestimen la possibilitat d’aturar-se per uns segons a reflexionar el que implica passejar-se amb trossos de cossos aliens només per vanitat i amb el desig d’aparentar una posició econòmica real o fingida, en alguns casos.

La pelleteria no deixa de ser un engranatge més d’una inacabable espiral d’estupidesa i cobdícia humana. Aquesta indústria, és un luxe prescindible i sanguinari. Cada pell és de la seva carn i no de qui la compra.

Anna Ruiz GM _ Crítica

Advertisements
Etiquetat , , ,

3 thoughts on “L’abisme entre ètica i estètica.

  1. Si algú vol, deixo un enllaç per veure un video que posa els pèls de punta.
    >> http://www.youtube.com/watch?v=PqN2dL-1vmU

  2. Trobo molt ben remarcat que un dels gran actors en aquest procés són els consumidors finals, que, coneixedors dels passos immorals i il·lícits , segueixen perseguint els seus objectius pretenciosos, ignorant tot allò que hi ha darrere del seu desig egoísta i basat en l’aparença.

    Aquests mateixos paràmetres es podrien extrapolar a l’explotació humana per a la creació de peces de roba d’altres conegudes marques i les quals fomentem un nombre més extens de població.

    Marek

  3. Laia Vilarrasa ha dit:

    Estic completament d’acord amb tots els temes que has exposat. Em sembla d’una crueltat intolerable que aquestes pràctiques encara es portin a terme en ple segle XXI, quan moltes altres pràctiques sanguinàries s’han eradicat ja, ens els humans, es clar.

    He de reconèixer que m’he sorprès de veure que gairebé totes les marques prestigioses i cares utilitzen la pelleteria en els seus productes, les mateixes marques que cada dia ens venen glamour a la televisió, en revistes, en publicitat exterior, etc.

    I en realitat, aquestes marques que tanta gent idolatra estan cometen tortura d’animals contínuament, no crec que es mereixen ser adorades per ningú.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: