Nascuts per consumir. La publicitat infantil

Actualment la cultura del consum es troba en el seu punt més àlgid des dels seus inicis, i no sembla que aquesta tendència hagi de canviar. Marques i productes governen la nostra vida, ho vulguem o no. Però, que passa amb les generacions que han nascut en plena època daurada del consum?

Els experts afirmen que als 18 mesos els nens comencen a reconèixer els logotips, i a partir dels 3 anys creuen que les marques els ajuden a expressar la seva identitat.

I tot això la publicitat ho sap, per aquest motiu es destinen nombroses i extenses campanyes enfocades als nens, els quals s’han convertit en un segment molt atractiu per les marques i la publicitat. Els nens d’avui en dia són considerats una generació molt influent en les decisions de compra i ja entren dins del grup de consumidors potencials, a diferència dels anys 50, quan no se’ls considerava en absolut possibles consumidors.

El resultat de tota aquesta saturació de publicitat infantil no és només una epidèmia de valors materialistes, sinó també que gràcies a la publicitat, els nens han arribat a la convicció de que són inferiors si no tenen una infinitat de productes nous i de marca.

Aquestes pràctiques publicitàries s’estan portant a terme des dels anys 70 aproximadament, que va ser quan es va iniciar un estudi exhaustiu del comportament dels consumidors més joves, veient que aquests adquirien ràpidament poder adquisitiu i es convertien en un sector inexplotat molt atractiu.

Però, realment què acaba provocant que els nens d’avui estiguin bombardejats de publicitat pràcticament des de l’inici de la seva vida? Aquest model de consum està creant a persones que han perdut l’habilitat de viure una vida sense objectes materials per a fer-los feliços. I quan se’ls priva d’aquests objectes materials, pot ser la fi del món per a ells. Tots em presenciat escenes realment vergonyoses i estúpides de nens que es tornen literalment bojos perquè no se’ls vol comprar un determinat producte. O bé nens de menys de 6 anys que subjecten entre les seves mans orgullosos la versió més nova del Ipad.

La qüestió és que se’ls hi està inculcant a les noves generacions que si no consumeixen amb regularitat productes i marques són uns perdedors: unes bambes pràctiques i sense marca no serveixen, tenen que ser cares i recentment anunciades per la televisió. S’està fomentant un consumisme aberrant i a les noves generacions els hi és molt difícil resistir-se’n, ja que han nascut i crescut amb aquesta mentalitat.

El més preocupant és aquestes noves generacions de materialistes que tan sols valoren allò que es pot comprar amb diners i que només tenen la fixació d’adquirir productes nous, cars i de marca seran en un futur pròxim els que estaran al cap davant de la societat.

Les empreses de publicitat no veuen res mal fet i es blinden darrere els seus arguments perfectes, però les influències que s’apliquen durant la infància són difícils de canviar. És correcte el què fa la publicitat amb els que serà algun dia el futur de la societat?

Imatge

Imatge

Exemples de Publicitat infantil. Chupa Chups

                                                                                        Laia Vilarrasa_4GM

Advertisements
Etiquetat , , ,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: