APPLE: ¿innovador y funcional o tendencioso y consumista?

El iphone es el “juguete” más de moda por los usuarios, un móvil que se va renovando a menudo, ¿pero es tan bueno como parece?

Apple saca una media de dos dispositivos al año, creando así una nueva necesidad de renovar tu móvil viejo, ¿pero podemos decir que un móvil de 6 meses es viejo?

Una estrategia para que el usuario renueve su dispositivo es hacer que los iphone más antiguos vayan quedando obsoletos, haciendo que no puedan soportar las nuevas versiones del sistema iOS, provocando que no se puedan hacer descargas de ciertas aplicaciones como el whatsapp.

Lo que tenemos que plantearnos es si de verdad nos vale la pena gastarnos los 700€ que nos puede costar un iphone nuevo de 16GB.

Para poder saberlo solo hace falta compararlo con un móvil de su competencia como samsung.

Si cogemos un iphone 5s y un samsung note 3 podremos ver las diferencias. Entre otras, tenemos que el iphone de 700€ nos viene con 16GB de memoria, 1GB de ram, una cámara de 8MP y una durabilidad corta (gracias a la obsolescencia programada de apple). Por otro lado el samsung de 700€ nos viene con 32GB de memoria, 3GB de ram, una cámara de 13MP y una durabilidad mucho más elevada que iphone, ya que los iphone 3g ya no funcionan (a ver cuando dejan de hacerlo los iphone 4), y por otro lado el samsung note 1 aún funciona correctamente.

Tal vez deberíamos plantearnos si de verdad es tan bueno como parece el producto que nos presenta apple, ya que lo que dan a entender es que se preocupan más por el dinero que por sus móviles, que como podemos observar avanzan lentamente con sus cambios.

Para terminar, podríamos hacernos una pregunta. ¿Por qué la gente aún sabiendo eso prefiere comprarse un iphone? ¿Por qué de verdad le interesan las características que ofrece apple o para poder tener en sus manos un objeto de moda pasajera?.

Nadeia Avellana Quintanilla.

Anuncis
Etiquetat , , , , ,

6 thoughts on “APPLE: ¿innovador y funcional o tendencioso y consumista?

  1. Paula Marsal

    Estic totalment d’acord que l’obsolescència programada, de tan poca durada, en objectes tan cars és, si més no, una tocada de nassos. Ara bé, en el meu cas, no tinc un iphone per moda, sinó perquè és el mòbil més fàcil d’utilitzar, això és el millor de apple (fins i tot els meus pares s’hi fan de pressa amb els dispositius apple, dóna’ls-hi un Samsung i no sabran ni obrir el menú).

    També considero fantàstica la connectivitat entre els diferents aparells de la marca, fàcil i ràpida.

    Tot i així, i obrint un altre debat, crec que apple ja no va en bona direcció, que les seves actualitzacions no valen la pena i no milloren el dispositiu, sinó que el ralentitzen, i que els mòbils cada vegada més grans i les tablets més petites es contradiuen.

    Realment, si continuen així, sí que deixaré el món apple i tiraré cap al món google, que tenen coses la mar d’interessants.

    • No estic d’acord amb el que dius de que un iphone és més facil d’utilitzar. Jo he tingut samsung, em vaig passar a iphone i al cap de tres mesos em vaig tornar a samsung. La raó? Em dona moltes més possibilitats i eines el samsung que no el iphone, i no parlar ja sobre el cost de les apps, que en el iphone n’hi ha moltisimes de pago, començant per whatsapp, que en samsung la tinc gratuita.
      El que comentes sobre la connectivitats dels diferents aparells no ho trobo rellevan, jo tinc el meu samsung perfectament sincronitzat amb el MacBook, avui dia TOT està connectat. Al obrir per primera vegada un Samsung et demana si vols dropbox, si acceptes, et regala directament 50Gb d’espai, i pots sincronitzar-ho tot amb el teu mac, tablet i el que sigui. A part també pots sincronitzar-lo directament amb qualsevol ordinador mac, windows o linux.
      Sobre el que comentes que apple ja no va en bona direcció estic d’acord. Jo he estat temptada a comprar-me un iphone cada cop que a sortit un nou model per la seva estètica i elegancia, però el nou iphone m’ha decepcionat. L’únic que ha conseguit és fer que em distancii més de la seva marca.

      Nadeia Avellana

  2. Nadeia, per què penses tu que la gent segueix amb el convenciment del iphone? Hi ha qüestions de disseny de producte que són objectius, per exemple?

    Donat que els mòvils són suports per publicitat a traves dels apps, em sembla que hauríen de baixar els preus. Hauríen de poder recuperar una part dels costos dels que comercialitzen a través dels seus aparells.

    Jeffrey

    • Crec que iphone (al menys fins el model 5s) oferia un producte molt estètic i agradable que enamorava als seus seguidors per la qual cosa els usuaris apple renovaven el seu dispositiu. Però amb el nou model 6 i 6 plus hi ha hagut més queixes que no pas valoracions positives, però tot hi així ens trobem amb molta gent que segueix volent renovar el seu dispositiu pel model més nou. Això potse és degut pel fet que tothom vol “estar a la última”.

      Nadeia Avellana

  3. Responent en part el que ha comentat la Paula Marsal, no estic d’acord en que els apple siguin de fàcil aprenentatge…, jo que mai he tingut un iPhone, ni iPad, ni Itouch, etc… sempre que algú me l’ha deixat l’he “liat parda” i no sabia ni el que tocava. Tot i això, en els ordinadors si que estic d’acord en que els Apple són més pràctics, ja nosé si és per el fet que m’he acostumat amb els anys, pero respecte als mobils (tinc un Samsung, i anteriorment un Sony) no m’ha costat RES apendre-ho… a diferència dels iPhone!

    D’altre banda, trobo que no només és la companya Apple, que és passa amb els preus, sinó totes les companyies… on estàn els mòbils que valen 30 euros? realment un mobil val aquests 700 euros? es cert que cada vegada més els mpbils s’assemblen els ordinadors, però llavors arribarà el moment que ja no sabrem ni la diferència entre ells….amb aquests 700 euros prefereixo anar-me’n de viatge!!

    Elena Serena Vazquez

  4. Responent en part el que ha comentat la Paula Marsal, no estic d’acord en que els apple siguin de fàcil aprenentatge…, jo que mai he tingut un iPhone, ni iPad, ni Itouch, etc… sempre que algú me l’ha deixat l’he “liat parda” i no sabia ni el que tocava. Tot i això, en els ordinadors si que estic d’acord en que els Apple són més pràctics, ja nosé si és per el fet que m’he acostumat amb els anys, pero respecte als mobils (tinc un Samsung, i anteriorment un Sony) no m’ha costat RES apendre-ho… a diferència dels iPhone!

    D’altre banda, trobo que no només és la companya Apple, que és passa amb els preus, sinó totes les companyies… on estàn els mòbils que valen 30 euros? realment un mobil val aquests 700 euros? es cert que cada vegada més els mpbils s’assemblen els ordinadors, però llavors arribarà el moment que ja no sabrem ni la diferència entre ells….amb aquests 700 euros prefereixo anar-me’n de viatge!!

    Elena Serena Vazquez

Deixa un comentari

